BUN VENIT!


 
AcasaAcasa    FAQFAQ  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Radio Speranta Romania

Ultimele subiecte
»  Azi sa stins o stea
Vin Oct 11, 2013 8:06 pm Scris de gina.gina

» Steaua e favorită cu Rapid
Joi Apr 11, 2013 6:21 am Scris de Admin

» Stiinta si sanatate!
Vin Mar 01, 2013 8:58 am Scris de Admin

» Sport!
Mar Feb 26, 2013 2:11 am Scris de Admin

» PAPA BENEDICT
Lun Feb 11, 2013 5:11 am Scris de Admin

» Coreea de Nord se pregăteşte de RĂZBOI.
Joi Ian 31, 2013 8:19 am Scris de Admin

» REVISTA PRESEI
Mier Ian 09, 2013 11:20 am Scris de Admin

» SPORT
Vin Dec 21, 2012 12:43 am Scris de Florin

» SPORT
Vin Dec 21, 2012 12:43 am Scris de Florin

» Administraţia Naţională de Meteorologie.
Mier Dec 19, 2012 11:43 pm Scris de George

» Despre dezamagire
Mar Dec 18, 2012 1:45 am Scris de Lucia

» Structura Cabinetului şi nominalizările pe portofolii
Mar Dec 18, 2012 1:35 am Scris de Admin

»  Sfântul Ierarh Nicolae
Mier Dec 05, 2012 10:54 pm Scris de Admin

» De Ziua Naţională...
Sam Dec 01, 2012 8:59 am Scris de Admin

» Steaua-Dinamo
Dum Noi 04, 2012 10:49 am Scris de Admin

» Abracadabra
Joi Oct 25, 2012 3:10 pm Scris de Admin

» Intre inder si drac!
Joi Oct 25, 2012 3:07 pm Scris de Admin

» Costel
Joi Oct 25, 2012 3:04 pm Scris de Admin

» Leonard Cohen
Joi Oct 25, 2012 2:04 pm Scris de Admin

» Rezultate înregistrate în partidele disputate, joi, vineri, sâmbătă şi duminică, în etapa a XII-a a Ligii I, programul meciurilor de luni şi clasamentul competiţiei:
Lun Oct 22, 2012 4:26 am Scris de Admin

Subiectele cele mai active
Jocul Spanzuratoarea...
CE MUZICA ASCULTATI?
Muzica romaneasca
MUZICA INTERNATIONALA
Super bancuri.
Sa inceapa Trivia!
FOLCLOR
SA NE REAMINTIM.....
Meniu de post
LA MULTI ANI 2012!
Cuvinte-cheie
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata

Distribuiţi | 
 

 Floriile - Intrarea Domnului in Ierusalim

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Dreamy

avatar

feminin Balanta Mesaje : 3391
Data nasterii : 25/09/1968
Data de inscriere : 29/10/2011
Varsta : 49
Localizare : Ardeal

Agenda personala
Ocupatie: Statistician
Relatii:
Studii:

MesajSubiect: Floriile - Intrarea Domnului in Ierusalim   Sam Apr 07, 2012 6:52 am

Sarbatoarea Intrarii lui Hristos in Ierusalim este cunoscuta in popor sub denumirea de Florii.
Parintele profesor Ene Braniste afirma ca aceasta sarbatoare se mai
numea si Duminica aspirantilor la Botez, deoarece in aceasta zi
catehumenii, care fusesera admisi la Botez, mergeau la episcop pentru a
primi Crezul ca marturisire de credinta. Aceasta duminica a purtat si denumirea de Duminica gratierilor, pentru ca in cinstea ei, imparatii acordau gratieri.

Biserica vede in aceasta sarbatoare inaintarea lui Hristos spre jertfa de pe cruce.
El putea sa evite moartea, insa, o primeste de buna voie pentru a o
birui. Lui nu-i este impusa moartea ca o necesitate, asa cum ne este
impusa noua. De aceea El moare pentru altii, nu pentru Sine. El nu avea
pacatul imprimat in firea Sa, ca noi toti, pentru ca S-a nascut ca om
prin voia Sa.

Existand din vesnicie ca Dumnezeu, El a
luat firea omeneasca, dar a incadrat-o in ipostasul dumnezeiesc. Daca
s-ar fi nascut ca orice om din pacat, prin pasiune omeneasca, ar fi
murit pentru El si nu pentru noi. Ar fi ramas in moarte ca orice om,
deci nu ar fi inviat. Intrarea in Ierusalim este o prefigurare a
Intrarii in Ierusalimul ceresc. Astfel, nu intamplator noi cantam in
noaptea de Pasti: "Lumineaza-te, lumineaza-te noule Ierusalim".

In legatura cu acest eveniment, evanghelistul Matei
noteaza: "Spuneti fiicei Sionului: Iata imparatul tau vine la tine
bland si sezand pe asina, pe manz, fiul celei de sub jug" (Matei 21, 5).


Floriile si manzul asinei

In interpretarea Sfintilor Parinti, asina preinchipuie poporul iudeu, in
timp ce manzul prefigureaza neamurile care urmau sa fie chemate la
credinta.

Aceasta interpretare este dreapta,
pentru ca stim ca iudeii il vor prigoni pe Hristos si paganii Il vor
primi. Cei mai multi dintre pagani vor fi purtatori de Hristos de-a
lungul istoriei si vor intra cu El in Ierusalimul de sus, in Imparatia cerurilor.

"Acestea nu le-au inteles ucenicii Lui
la inceput, dar cand S-a preaslavit Iisus, atunci si-au adus aminte ca
acestea erau scrise pentru El si I le-au facut Lui". In general,
ucenicii au inteles foarte putin din ceea ce s-a intamplat cu
Invatatorul lor pana cand El le-a sporit intelegerea (Luca 24,45) si
Duhul lui Dumnezeu i-a luminat cu limbi de foc. Numai atunci au priceput
ei toate lucrurile, aducandu-si-le aminte.

Sfantul Ignatie Brancianinov vede in
"Manzul asinei" si altceva. Acest manz il descopera pe omul manat de
pofte dobitocesti, lipsit de libertatea sa duhovniceasca, legat de
impatimire si de obisnuinta vietii trupesti. Invatatura lui Hristos
desface asinul de iesle, adica de implinirea voii pacatoase si trupesti.
Dupa aceea, Apostolii aduc asinul la Hristos, isi pun pe asin hainele:
pe el Se asaza Domnul si savarseste pe el intrarea in Ierusalim.

Asta inseamna ca dupa ce omul paraseste viata pacatoasa, este adus la Evanghelie si imbracat, ca in niste haine apostolesti, in cunoasterea lui Hristos
si a poruncilor Lui. Atunci Se asaza pe el Domnul, aratandu-i-Se
duhovniceste si salasluind duhovniceste in el, precum a binevoit a
fagadui: "Cela ce are poruncile Mele si le pazeste pe ele, acela este
cel ce Ma iubeste: si cel ce Ma iubeste, iubit va fi de Tatal Meu. De Ma
iubeste cineva, a grait El, cuvantul Meu va pazi; si Eu il voi iubi pe
el, si Ma voi arata lui; si Tatal Meu il va iubi pe el, si la el vom
veni, si locas la dansul vom face" (Ioan 14, 21, 23).

Astfel, Hristos Se asaza pe insusirile
firesti ale omului care s-a supus Lui, care si-a insusit invatatura Lui
cea atotsfanta, si il aduce, sezand pe el, in cetatea duhovniceasca a
lui Dumnezeu, in Ierusalimul al carui ziditor este Dumnezeu, nu omul.

Multimea Il primeste pe Mantuitorul in Ierusalim cu aceste cuvinte:
"Osana Fiului lui David; binecuvantat este Cel ce vine intru numele
Domnului! Osana intru cei de sus!" (Matei 21, 9). Invierea lui Lazar
era cauza careia i se datora, in cea mai mare masura, aceasta primire
insufletita. Dar sa nu uitam, ca acelasi popor care-L slavise si-L
primise ca pe un imparat, peste cateva zile va striga, incitat de
farisei si de carturari: "Rastigneste-L! Rastigneste-L!".

Evreii care participau la aceasta
sarbatoare, asteptau de la Hristos sa fie un conducator care sa modifice
situatia politica in folosul lor, si nu un Dumnezeu coborat printre
oameni, spre a-i izbavi de pacat. E adevarat ca au existat si multi
iudei care s-au daruit Domnului, crezand in El fara sovaiala.

Floriile si ramurile de salcie

Dupa modelul multimii din cetatea
Ierusalimului care l-a intampinat pe Mantuitorul cu ramuri de finic,
Biserica Ortodoxa a randuit ca in aceasta zi sa imparta credinciosilor
ramuri de salcie binecuvantate. Ramurile de salcie simbolizeaza biruinta asupra mortii.

In duminica Floriilor, Biserica a randuit sa fie dezlegare la peste. In seara acestei duminici, incep deniile din saptamana Sfintelor Patimi.
Sus In jos
Dreamy

avatar

feminin Balanta Mesaje : 3391
Data nasterii : 25/09/1968
Data de inscriere : 29/10/2011
Varsta : 49
Localizare : Ardeal

Agenda personala
Ocupatie: Statistician
Relatii:
Studii:

MesajSubiect: Re: Floriile - Intrarea Domnului in Ierusalim   Sam Apr 07, 2012 7:00 am

Evanghelia din Duminica Floriilor

"Inainte de Pasti cu sase zile, Iisus a venit in Betania, unde era
Lazar, pe care il inviase din morti. Si I-au facut acolo cina si Marta
slujea. Iar Lazar era unul dintre cei ce sedeau cu El la masa. Deci
Maria, luand o litra cu mir de nard curat, de mare pret, a uns
picioarele lui Iisus si le-a sters cu parul capului ei, iar casa s-a
umplut de mireasma mirului. Dar Iuda Iscarioteanul, unul dintre ucenicii
Lui, care avea sa-L vanda, a zis: Pentru ce nu s-a vandut mirul acesta
cu trei sute de dinari si sa-i fi dat saracilor? Insa el a zis aceasta
nu pentru ca ii era grija de saraci, ci pentru ca era fur si, avand
punga, lua din ce se punea in ea. A zis, deci, Iisus: Las-o, ca pentru
ziua ingroparii Mele l-a pastrat. Ca pe saraci totdeauna ii aveti cu
voi, dar pe Mine nu ma aveti totdeauna. Deci multime mare de iudei au
aflat ca este acolo si au venit nu numai pentru Iisus, ci sa vada si pe
Lazar, pe care-l inviase din morti. Si s-au sfatuit arhiereii ca si pe
Lazar sa-l omoare, caci, din pricina lui, multi dintre iudei mergeau si
credeau in Iisus. A doua zi, multimea cea mare, care se adunase la
sarbatoare, auzind ca Iisus vine in Ierusalim, a luat ramuri de finic si
a iesit intru intampinarea Lui si striga: Osana! Binecuvantat este Cel
ce vine in numele Domnului, Imparatul lui Israel! Si Iisus, gasind un
asin tanar, a sezut pe el, precum este scris: "Nu te teme, fiica
Sionului! Iata, Imparatul tau vine sezand pe manzul asinei". Acestea nu
le-au inteles ucenicii Lui la inceput, dar, cand S-a preaslavit Iisus,
atunci si-au adus aminte ca acestea erau scrise pentru Dansul si ca ei I
le-au facut Lui. Asadar, dadea marturie multimea care era cu El cand
l-a strigat pe Lazar din mormant si l-a inviat din morti. De aceea L-a
si intampinat multimea, pentru ca auzise ca El a facut minunea aceasta."
(Ioan 12, 1-18)

Sfanta Evanghelie din Duminica Floriilor,
care incheie Postul cel de 40 de zile al Sfintelor Pasti, a fost
randuita de Biserica spre a fi citita in ziua sarbatorii Intrarii
Domnului in Ierusalim, praznic numit in popor si Duminica Floriilor. In
aceasta Evanghelie se pomeneste mai intai de mirul de mare pret al
recunostintei Mariei fata de Iisus pentru invierea din morti a fratelui
ei, Lazar din Betania, care era prieten al Domnului Iisus Hristos.

In al doilea rand, vedem in Evanghelia de astazi ca Intrarea Domnului
nostru Iisus Hristos in Ierusalim este o sarbatoare a biruintei Sale
asupra mortii lui Lazar si o prefigurare sau anticipare a biruintei Sale
asupra propriei Sale morti, prin invierea Sa din morti.

In al treilea rand, aceasta sarbatoare a Intrarii Domnului in Ierusalim
este o deschidere spre Saptamana Sfintelor Patimiri ale Domnului nostru
Iisus Hristos, patimiri sufletesti pricinuite de invinuirile mincinoase
ale mai-marilor carturarilor si fariseilor care Il invidiau si Il urau,
dar si patimiri pricinuite trupului Sau prin umilirile si lovirile
dureroase pe care le indura ca urmare a judecatii nedrepte a lui Pontiu
Pilat si a brutalitatii violente a soldatilor romani. Textul Evangheliei
din aceasta zi prevesteste si conflictul dintre Iisus si capeteniile
carturarilor si fariseilor care, in taina, s-au hotarat sa-L omoare pe
El si pe Lazar, deoarece multi iudei credeau in Iisus mai ales dupa ce
El a inviat pe Lazar, cel mort de patru zile.

Evanghelia evidentiaza faptul ca intrarea triumfala a Domnului in
Ierusalim a fost prezisa cu multe veacuri inainte de catre prooroci (cf.
Isaia 62, 11), indeosebi de proorocul Zaharia, prin cuvintele:
"Bucura-te foarte, fiica Sionului, veseleste-te, fiica Ierusalimului,
caci, iata, Imparatul tau vine la tine drept si biruitor; smerit si
calare pe asin, pe manzul asinei" (Zaharia 9, 9).

Evanghelia ne mai spune ca, numai dupa ce Hristos S-a preaslavit prin
Invierea Sa din morti si prin Inaltarea Sa la ceruri, ucenicii Sai au
inteles ca Intrarea Sa triumfala in Ierusalim nu era ceva intamplator,
ci in evenimentul respectiv se implinea un plan al lui Dumnezeu. Prin
urmare, vedem ca intre evenimentul Intrarii Domnului Iisus Hristos in
Ierusalimul pamantesc si preamarirea Sa cereasca dupa Inviere exista o
legatura tainica. Mai precis, Intrarea Domnului in Ierusalimul pamantesc
prefigura sau anticipa trecerea Lui prin suferinta si moarte, iar apoi
Intrarea Sa cu trupul inviat in Ierusalimul ceresc, adica in slava
Preasfintei Treimi. De aceea, Intrarea Domnului Iisus in Ierusalimul
pamantesc va fi urmata de trecerea Lui prin suferinta si moarte. Acest
adevar il descopera Insusi Mantuitorul Iisus Hristos cand explica de ce
Maria, sora lui Lazar, a turnat mir de mare pret pe picioarele Lui si
le-a sters cu parul capului ei: "Las-o, ca pentru ziua ingroparii Mele
l-a pastrat". In acest sens, trebuie precizat ca Maria din Betania, sora
lui Lazar, care toarna mir de mare pret pe picioarele lui Iisus si le
sterge cu parul capului ei, nu este aceeasi femeie cu femeia pacatoasa
din Nain, despre care vorbeste Sfantul Evanghelist Luca (cap. 7, 36-50),
intrucat in Nain femeia pacatoasa adauga la mirul de mare pret
lacrimile pocaintei pentru pacatele ei, pe cand mirul de mare pret al
Mariei din Betania era ofranda de multumire adusa lui Iisus pentru
invierea lui Lazar si prevestire a mortii si ingroparii lui Iisus
Insusi.

Totusi, gesturile celor doua femei amintite mai sus au in comun recunostinta: in Betania, recunostinta pentru invierea lui Lazar;
in Nain, recunostinta pentru iertarea pacatelor pe care Hristos o
daruieste femeii pacatoase, ca urmare a pocaintei si a dorintei ei de
a-si schimba viata traita in pacate.

Cand Iuda Iscarioteanul, lacom de bani si viclean, a spus ca trebuia
vandut acest mir scump pentru a ajuta saracii, Mantuitorul Iisus Hristos
ii raspunde: "Pe saraci pururea ii aveti cu voi, dar pe Mine nu Ma
aveti pururea" (cf. Marcu 14, 3-8, Ioan 12, 1-Cool. Adica, nu Ma aveti tot
timpul prezent cu trupul acesta care poate fi uns cu mir de mare pret
inainte de a fi ingropat.

De fapt, Maria, sora Martei si a lui Lazar din Betania,
prin gestul ei a aratat recunostinta fata de Iisus si, totodata, prin
inspiratia Sfantului Duh, ea prevestea moartea si ingroparea lui Iisus.
Totusi, numai Mantuitorul Iisus Hristos descopera acest gest al Mariei
ca avand o semnificatie mai profunda decat aceea a recunostintei ei fata
de El.
Mirul de mare pret folosit de Maria, sora lui Lazar, pentru a unge
picioarele Mantuitorului Iisus Hristos, Care va trece prin suferinta si
moarte pentru a invia din morti, era si o preinchipuire a Sfantului si
Marelui Mir compus din multe mirodenii si sfintit de catre Sinodul unei
Biserici Ortodoxe Autocefale, prezidat de intaistatatorul acelei
Biserici. El este folosit la sfintirea unei biserici noi cand se unge cu
el mai intai Sfanta Masa din Sfantul Altar, care reprezinta mormantul
ingroparii si Invierii lui Hristos, si apoi toata biserica. De aceea,
cand arhiereul cadeste Sfanta Masa din Altar, spune: "In mormant cu
trupul, in iad cu sufletul ca un Dumnezeu, in rai cu talharul, pe tron
impreuna cu Tatal si cu Duhul ai fost, toate umplandu-le, Hristoase
Dumnezeule, Cel ce esti necuprins". Iar in alta rugaciune se spune:
"Mormantul Tau, (este) izvorul Invierii noastre". Cu Sfantul si Marele
Mir se mai unge spre sfintire Antimisul, adica o icoana de panza pe care
este pictata sau imprimata punerea in mormant a Mantuitorului Iisus
Hristos, ca moment premergator al Invierii Sale din morti. Cu Sfantul si
Marele Mir sunt unsi de catre preot si cei botezati (Taina Mirungerii),
rostindu-se formula: "Pecetea darului Duhului Sfant!" Vedem deci ca
Sfantul si Marele Mir exprima iubirea jertfelnica a lui Hristos ca
legatura tainica dintre Moartea si Invierea Lui si ca lucrare harica
pentru sfintirea vietii Bisericii in calitatea ei de Trup Tainic al lui
Hristos plin de Duhul Sfant.

Adevarul ca ungerea cu mir de mare pret a picioarelor Mantuitorului era o
prevestire a mortii si ingroparii Sale a fost confirmat cand un fruntas
al iudeilor, pe nume Nicodim, impreuna cu Iosif din Arimateea, a uns cu
amestec de smirna si aloe trupul lui Hristos, pentru imbalsamare si ca
semn de pretuire pentru El.

In timp ce poporul simplu, avand cuget curat si smerit, Il iubeste mai
mult pe Mantuitorul Iisus Hristos dupa ce a inviat pe Lazar din morti,
cei mai multi carturari si farisei sporeau in invidia si ura lor fata de
El. Cu cat Iisus savarsea mai multe minuni, vindecand pe cei bolnavi
sau chiar inviind din morti pe fiul vaduvei din Nain, pe fiica lui Iair
si apoi pe Lazar din Betania, cu atat crestea mai mult ura celor care-L
invidiau pe El. Deci vedem aici o tensiune si o confruntare intre
iubirea milostiva a lui Hristos fata de oamenii suferinzi, pe de o
parte, si invidia mai-marilor fariseilor si carturarilor fata de El, pe
de alta parte. Conflictul se intensifica sau sporeste mai ales dupa ce
Lazar din Betania a fost inviat din morti de catre Iisus. In acest sens,
Evanghelia ne arata ca unii carturari si farisei, robiti de invidie si
manie, considerau ca impreuna cu Iisus ar trebui ucis si Lazar, pentru a
nu mai fi o marturie vie a puterii dumnezeiesti si vindecatoare a lui
Iisus. Aceasta stare arata, de fapt, cum creste sau se amplifica
intunericul pacatului, al rautatii si al patimilor omenesti egoiste,
pentru a respinge lumina harului dumnezeiesc lucrator in Iisus Hristos -
Fiul lui Dumnezeu, Care S-a facut Om pentru mantuirea oamenilor.

Desi Mantuitorul Iisus Hristos intra triumfal in Ierusalim, El merge
totusi spre suferinta si moarte, pentru ca, prin Sfintele si
mantuitoarele Sale Patimi sau Patimiri, sa vindece patimile omenesti
egoiste, intunecate si ucigatoare de iubire si de viata, adica: invidia
carturarilor si fariseilor, lacomia de bani si tradarea lui Iuda, frica
prea mare a lui Petru, lasitatea lui Pilat, violenta soldatilor romani,
ignoranta gloatelor folosite de conducatori cu viclenie, si altele in
care se manifesta natura omeneasca bolnava de pacat.

Pe de alta parte, Intrarea Domnului Iisus in Ierusalim aduce bucurie
poporului evreu simplu si smerit, care primeste pe Iisus Cel milostiv ca
fiind deja biruitor asupra mortii prietenului sau Lazar si prevestind,
de asemenea, biruinta Sa asupra propriei Sale morti, pricinuita de
rautatea si nedreptatea oamenilor robiti de pacate.

Prin intrarea Sa in Ierusalim, Domnul Iisus Hristos implineste un plan
al lui Dumnezeu-Tatal, si anume planul de mantuire a intregii omeniri,
aratandu-ne ca nu se poate ajunge la Inviere fara Cruce. Nimeni nu
poate, in lumea aceasta bolnava de pacat si moarte, sa ajunga la
biruinta fara lupta cu pacatul, care este germenele mortii. De aceea, in
ultima saptamana dinainte de Sfintele Pasti, saptamana distincta de
Postul cel de patruzeci de zile al Sfintelor Pasti,
Biserica intensifica postul si rugaciunea, dar nu doar un post de
pocainta ca postul din timpul celor patruzeci de zile, ci si un post al
impreuna-patimirii noastre cu Hristos, pentru ca impreuna cu El sa si
inviem, sa fim biruitori. De aceea, in noaptea de Pasti, Biserica poate
canta: "Ieri m-am ingropat impreuna cu Tine, Hristoase, astazi ma ridic
impreuna cu Tine, Cel ce ai inviat". Deci, cand ascultam cu evlavie tot
ce spun Evangheliile despre faptele petrecute si cuvintele Mantuitorului
rostite in zilele dinainte de moartea Sa, traim si noi oarecum clipele
acelea pe care le-a trait Hristos Domnul. Acum le traim impreuna cu El
in Duhul Sfant, ca interiorizare a suferintei Crucii Lui, pentru a
ajunge si noi la bucuria Invierii Lui. In Saptamana Sfintelor si
Mantuitoarelor Patimi sau Patimiri ale Mantuitorului Iisus Hristos,
trebuie sa ne gandim si la pacatele noastre, prin care am rastignit,
adesea, iubirea lui Hristos pentru semenii nostri, pe care i-am facut sa
sufere din cauza pacatelor noastre. In acest sens, Saptamana Sfintelor
Patimiri ale Domnului este o saptamana in care cerem iertare
Mantuitorului Iisus Hristos pentru toate relele pe care le-am facut,
pricinuind suparare si suferinta altora. Sa ne rugam Lui, Celui
mult-rabdator si intru totul smerit, sa ne daruiasca puterea de-a birui
patimile rele din noi: ura, mania, lacomia, tradarea, viclenia,
duplicitatea, pentru a primi si cultiva in sufletul nostru smerenia,
iubirea, rabdarea si sfintenia Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Prin
urmare, Saptamana Sfintelor Patimiri ale Mantuitorului Iisus Hristos ne
ajuta sa intelegem si sa simtim ca nu e suficient sa avem multe
cunostinte teologice teoretice despre Hristos, ci trebuie sa cerem si
ajutorul lui Iisus Hristos pentru a trai Evanghelia Lui asa cum ne-o
cere El.

Saptamana Sfintelor Patimiri ale Domnului, care precede sarbatoarea
Invierii Sale, este ultima saptamana de pregatire pentru cei care inca
nu s-au spovedit si nu s-au impartasit. E bine ca cei care nu s-au
spovedit si impartasit pana acum sa o faca mai ales in Sfanta si Marea
Joi; nu in noaptea de Pasti, deoarece Sfanta si Marea Joi este ziua in
care Mantuitorul Iisus Hristos a instituit Cina cea de Taina, zicand:
"Luati, mancati, acesta este trupul Meu, Care se frange pentru voi, spre
iertarea pacatelor" si "Beti dintru acesta toti, acesta este Sangele
Meu, al Legii celei noi, Care pentru voi si pentru multi se varsa, spre
iertarea pacatelor".

Duminica Intrarii Domnului in Ierusalim este si o zi care prevesteste
Invierea lui Hristos, ea fiind, intr-un fel, un Paste anticipat, o
arvuna a biruintei iubirii smerite si jertfelnice a lui Hristos-Dumnezeu
asupra pacatului si asupra mortii, iubire mai tare decat rautatea
izvorata din ura si invidie, tradare si lasitate, din lacomie de bani si
de putere lumeasca trecatoare, precum si din violenta ucigasa.

De ce purtam in aceasta zi ramuri inverzite de copaci, in special
salcie, si flori? Purtam in maini ramuri verzi de copaci (mai ales
salcie) si flori pentru ca ele simbolizeaza florile credintei cultivate
prin post si rugaciune. Vecernia din Vinerea dinaintea Sambetei lui
Lazar spune clar in cantarile ei ca acum s-au implinit cele 40 de zile
de post. Iar Sambata lui Lazar si Duminica Floriilor fac, asadar,
trecerea spre o alta saptamana, care nu mai face parte din cele 40 de
zile de post, ci este un timp mai sfant si mai sfintitor, fiind timpul
totalei participari mistice sau tainice a crestinilor ortodocsi la
Sfintele si Mantuitoarele Patimi ale lui Hristos, pentru ca noi oamenii
sa ne despatimim de patimile rele sau pacatoase din firea omeneasca,
patimi care au pricinuit odinioara rastignirea si moartea lui Hristos.
In acest sens, florile pe care le purtam in mana in Duminica Floriilor
reprezinta florile virtutilor adunate in timpul postului, si anume:
lumina rugaciunii, smerenia postirii, bunatatea inimii milostive si
darnice, curatia mintii dobandita prin pocainta, sfintirea sufletului si
trupului. Toate acestea sunt florile iubirii smerite si sfinte a
crestinului fata de Dumnezeu si fata de semeni. Florile duhovnicesti
cultivate in timpul postului sunt aduse lui Dumnezeu ca daruri cultivate
in ogorul sfant al Bisericii lui Hristos, cu harul Duhului Sfant.

Sa ne ajute Preamilostivul Dumnezeu ca si noi, care purtam in maini ramuri de salcie
smerita, sa ne smerim si sa primim cu evlavie pe Mantuitorul Iisus
Hristos, Care intra acum nu numai in Ierusalim, ca odinioara, ci si in
sufletul nostru si in casa noastra, aducandu-ne pace si bucurie, spre
slava Lui si mantuirea noastra. Amin!
Sus In jos
 
Floriile - Intrarea Domnului in Ierusalim
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Hoya (Lacrima Maicii Domnului, floarea de ceara)
» Poezii!!! Vin Floriile, vine Pastele si Iepurasul!
» Sarbatorile din an.Obiceiuri si traditii.Credinta

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
 :: DIN SUFLET PENTRU SUFLET (CLICK AICI)-
Mergi direct la: